Au pair in the USA

Saturday, October 01, 2005

Perşembe günü tanıştığım diğer au pair arkadaşlarla bowling oynamaya gittik. Türkiye'de bir kaç kere oynamıştım ve sevmiştim. Bayağı eğlendim. İnsanın evden uzaklaşıp yaşılarıyla dışarı çıkmasının ne kadar güzel olduğunu hatırladım tekrar. Bu haftaa bayağı yoğundu. Çocukları bir sürü yere götürüp koşturma içersindeydim. Dışarı çıkıp biraz nefes almak gibisi yokmuş.

Amerika'da çocukların sosyal hayatı bayağı yoğun. Piano dersleri, müzik, bale, dans, sanat derken günler hemen bitiyor. Hafta içi bir gün kesin au pair ler ile buluşacağım artık. Onlarda aynı şeyleri söylüyorlar. Au pair lerin çoğu okul çağındaki çocuklara bakıyorlar. Okula giden çocukları arabayla her yere götürmek gerekirse program bayağı dolu olabilir. Ama çocuklar İngilizce öğrenmeme çok yararlı oluyor. Sorduğum her soruya zevkle cevap veriyorlar. Bu da bana çok yararlı oluyor.

Çocuklara çok alıştım, onlarda bana. En azından anneleri öyle diyor. Bazen anne ve babanın bu kadar çok çalışmasına üzülüyorum ama her boş dakikalarını çocuklarıyla geçiriyorlar.

Bazı au pair ler ailelerinden pek hoşlanmıyor ama genellikle herkesin ailesi iyi anladığım kadarıyla. Çok çok mutlu olanlar da var, şikayet edenlerde. Şikayetler genellikle boş zamanlarının yeterli olmadığına dair. Ders almak ya da kursa gitmek isteyenler boş zamanları olmadığından yakınıyor. Unutmamak lazım ki au pair olmak herşeyden önce bir iş. Anne ve babanın işteyken au pair lerinin çocuklarının herşeyiyle ilgilenmesini beklediklerini unutmamak lazım.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home