Au pair in the USA

Sunday, October 09, 2005

Bu haftasonu bende Amerika'lıların her haftasonu yaptığı gibi alışverişteyim. Burada alışveriş Türkiye'ye kıyasla çok daha ucuz. Mall denen alışveriş merkezlerine gidiyor insanlar genellikle. Benim host mom bana Marshall denilen bir yere gitmemi önerdi. Haklıymış pek çok şey uygun fiyatlarda. Türkiye'de bu fiyatları bulmak imkansız. Hediyelik bir sürü şe var bu dükkanlarda Türkiye'ye dönerken kesin buradan alıyorum herşeyi.

Daha önce dediğim gibi Amerika'da yiyecekte ucuz. Ama herşeyin ucuz olduğunu söyleyemem. Host father bana evlerin çok pahalı olduğunu ve ev fiyatlarının sürekli arttığını söylüyor. İnsanlarıın en büyük masrafı bu büyük evler olsa gerek. Herkesin evi gereğinden büyük ve saki eve zor sığıyorlarmış gibi bir halleri var. Evin yarısından çoğu çocuklara ait. Au pair arkadaşlarımın evine gittim geçen gün onlarınki bizdende beter. Evin her tarafı oyuncak dolu. Amerika'da galiba bazı oyuncakları herkes alıyor. Herkesin evinde aynı oyuncakları görüyorum.

Daha İngilizce kursuna başlamadım. Host mother İngilizce'min çok geliştiğini söylüyor ve başka kurslara gitmemi söylüyor. Bazen hızlı konuşulanları anlamakta zorluk çekiyorum ama yine de çoğunu anlıyorum. Çocuklar sağolsun. Ellerinden geleni yapıyorlar bana İngilizce öğretmek için.

Avrupa'lı au pair lerin hemen hemen hepsi İngilizce iyi biliyor ve kursa gitmeyi planlamıyor. Bazı au pair lerin aksanı çok ama çoğunun iyi. Onlarla haftasonları beraber olmakta İngilizce'me yardımcı oluyor. Uzun süredir Türkçe konuşmuyorum özlemeye başladım. Burada başka bir Türk au pair var onu arayıp her zaman konuşabilirim. Evlerimiz biraz uzak ama gelecek haftasonu belki onunla buluşurum.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home